Rugsėjis įpusėjo. Kaip jaučiatės? Ar jau atgavote pusiausvyrą persiorientuodami iš vasaros ritmo į rudeninį – mokslo metų ritmą? O kiek būrelių vaikams parinkote? Keliolika ar nei vieno?
Štai viena iš mano klasės priešmokyklinukų lanko šešis būrelius per savaitę ir dar norėtų bei galėtų, jei tik tėvai sugebėtų nuvežti ir apmokėti. O klasėje yra ir kitų, kurie lanko vieną ir taip pat jaučia, kad tai jų riba. Mano dukrytė Lūna (netrukus 4 m.) šiai dienai nelanko nieko papildomai be darželio veiklų. Bet po mėnesio aš ketinu prisiversti imtis lankyti su ja kai ką svarbaus.
Tad štai, labai nedaugžodžiaujant, darželinukų ir būrelių santykių organizavimo gairės:
Galimybė. Būrelių lankymas vaikui yra galimybė vystyti gebėjimus, jei to negali įgyvendinti tėvai namuose.
Jautrumas. Vaiko pajėgumus būrelių lankymui apibrėžia vaiko jautrumas ir aktyvumas (jau minėta mano auklėtinė vs. Lūna, kuriai ir ketvirta diena darželyje neretai tampa iššūkiu). Vaikas turi gyventi sveikas ir laimingas, tad yra vaikų, kuriems nereikia jokių būrelių.
Tėvai. Svarbiausia, ko reikia vaikui – ramių ir džiaugsmingų tėvų. Tad jei darželių/būrelių lankymas tėvus vargina – geriau jų nelankyti. O gal priešingai – ramybės valandėlė belaukiant vaiko, kol šis mėgaujasi būreliu yra puiki? O juk tai neretai reiškia ir ramesnį vakarą.
Tikslai. Ko siekiate užrašydami vaiką į būrelį? Vystyti, tai, ką būtina? Užimti vaiką, kad patiems nereikėtų? Padėti jam realizuoti maksimalų intelektinį potencialą?
Jei Jūsų vaikas lanko darželį tik pusę dienos, o vėliau mėgaujasi prabanga miegoti namie, ten pat ramiai nubusti ir imtis veiklos – erdvės būreliams yra daugiau, bet jų organizavimo gairės iš esmės tos pačios.
O renkantis būrelius (jei jau nutarėte juos lankyti) išlieku ištikima šiam prioritetų sąrašui (prioritetų mažėjimo tvarka):
Grojimas instrumentu. Niekas taip gerai nevysto smegenų. Tai tikras deimantas karjere. Būtina pradėti iki 5 metų. Tai ir yra tai, ką ketinu prisiversti lankyti su Lūna artimiausią mėnesį (labai tingiu nes į pamokas reikės vežti per visą miestą, bet tai išties svarbu, tad susikaupsiu). Pagal Suzuki metodą.
Sportas. Ypač paveikūs smegenims yra gimnastika, plaukimas, nardymas. Pastarasis yra mano abiejų vaikų arkliukas nuo gimimo. Jo poveikis toks stiprus, kad kartais po nardymo savaitgalio (kur per dieną rimtai žaisdami baseine sudėjus praleidžiame apie 3-4 val.) vaikai grįžta išsisprendę kokį raidos iššūkį arba įgavę naujų minigebėjimų.
Užsienio kalbų mokymasis prabangiuoju imersijos metodu.
Patariu labai dėmesingai apsvarstyti būrelius, jei į šiuos vaikas yra “paimamas” iš darželio grupės rytiniu ar popietiniu laiku. Iki 3 m. tokių nerekomenduoju. Auklėtojos nėra pajėgios įvertinti vaiko būsenos ir subalansuoti jį individualiai (ką galime mes, tėvai) – jų darbas jei pasakyta – nuvesti vaiką ir tiek. O juk dienų triukšmingame darželyje būna visokiausių. Ypač jautresniems vaikams. Būtent todėl Mažųjų valdose visada turėjome tik visiems skirtas veiklas, taigi dienos eiga visuomet nuosekli, be papildomo vaiko blaškymo.
O namie išties verta įrengti vieną zoną, kurioje kai kurie vaikai vakarais gali praleisti valandų valandas – tai dailės zona. Šią kūrybiškumo ir terapinę nusiraminimo veiklą praktiškai ir detaliai aptariau knygoje “Septynių intelektų mankšta“. Net būdą kaip organizuoti tą zoną, kad vaikas būtų pajėgus joje kuistis savarankiškai. 🙂
Taigi, būreliai, priešingai nei tėvų dėmesys, meilė, erdvė laisvai žaisti – yra galimybė, tačiau ir be jų užauga nuostabūs žmonės.
P.S. ketvirtoko Dovydo šio pusmečio būrelių sąrašas atrodo taip (pamokos baigiasi 14 val.) – fortepijonas (nuo 3 m.), Menar, visus metus lauke vykstantis futbolas, akordeonas, drožyba ir dar po klaustuku akrobatinė gimnastika bei dailė, kurių labai trokšta. Be to – virtuali anglų kalba su Dualingo.
Jei dar kirba kokie pasitarimai – visada laukiu klausimų.
コメント